ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)
ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)

تذکر لسانی ، وظیفه همگانی

یکی ،دو ماه قبل از ماه مبارک رمضان نهادها و ارگانها رو زی نبود که جلسه برای یک امر مهم برگزار نکنند و روزنامه ها و مجلات محلی رسانه ای نکنند همه از یک اتفاق مهم در ماه مبارک رمضان صحبت می کردند مدیران .. .. را به یک جلسه مهم فرا می خواندند و مسئولین شهر در هر جا که می شد و در هر تریبونی صحبت از آن امر می کردند یک هفته قبل از شروع ماه مبارک رمضان بود که همه جای شهر بنر معروف ( تذکر لسانی ، وظیفه همگانی ) پر شده بود تصور می کردم که امسال حتما کار های خوبی در قبال بد حجابی و یا بهتر بگویم بی حجابی و روزه خواری اتفاق خواهد افتاد از بعضی ها که مثلا دست به جلسات متعدد داشتند سئوال می کردم این امر مهم یعنی امر به معروف و نهی از منکر را چگونه اجرا خواهند کرد که می گفت خیلی خوب !!!!

رمضان آمد و رفت در شهر پر هیاهوی من چه اتفاق خاصی  افتاد ؟

1- به چه کسانی تذکر دادند ؟

2- چه کسانی را نهی کردند ؟ 

3- در مقابل روزه خواران علنی چه کردند ؟

4- غذا خوریها که معمولا در این ماه روز ها تعطیل می کردند چرا تعطیل نشدند ؟

5- آبمیوه فروشی ها چرا تعطیل نکردند ؟

6- افرادی که با پر رویی تمام در خیابانها سیگار می کشیدند چرا چیزی به آنان نگفتند ؟ 

7- کدام بی حجاب تذکر گرفت ؟ 

8- چند  خودرو به دلیل آلودگی صوتی با پخش موسیقی و روزه خواری توقیف شد ؟

و صد ها سئوال دیگر که انگار نه انگار رمضان آمده و باید در شهر مسلمانان همه روزه بگیرند و یا لااقل بصورت علنی روزه خواری نکنند . فقط بنر ها زده شد و ادارات دیر تر آمدند و زودتر رفتند .

چه کسی و یا کسانی باید اقدام می کردند که نکردند ؟ فقط گفته می شود از جامعه قر آنی و ... خیلی فاصله داریم آیا صرف گفتن این مطلب مسئولیت از ما سلب خواهد شد ؟ 

وقتی از مرند صحبت میشود همه از فرهنگ و تمدن و افطاری در غذاخوریها و اطعام کودکان یتیم و شهر مومنان می گویند و در آخر هم کم می آورند که مرند و مردمش این است و آن است ما نتوانستیم تعریف و تمجید کنیم

پس به شهر مرند و مردمان آن چه شده که روزه خواری و بی حجابی و بد حجابی غوغا می کند ولی  هیچ کس به روی خود نمی آورد 

شاید مسئولین امر به فکر فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر افتاده اند که به هیچ کس چیزی نگویند و بی خیال همه چیز از کنارش رد شوند و بروند و بعد از اتمام ماه گزارشات خوبی به بچه بالایی ها بدهند ./!

آیا از خداوند نیز می توانند به دلیل کوتاهی در این امر الهی هدیه بگیرند ؟

ای کاش بجای پر کردن بنر در شهر  به چند دختر که با مانتو کوتاه به خیابانها می آمدند و یا چند مغازه آبمیوه فروشی که علنا فعالیت می کردند تذکر می دادند این نفعش بهتر از بنرها بود !

مگر توصیه مقام عظمای ولایت در اول سال 90 این نبود که فرمودند گفته های مرا عمل کنید نه این که هر یک بنر بزرگی بزنید و شانه از مسئولیت خالی کنیدو خیابانها فقط و فقط پر شود از بنر رنگارنگ ؟! 

هر چند با این نوشته ام بعضی افراد مغرض جو سازی خواهند کرد ولی مسئولیت همه در قبال این همه بی حرمتی ها چه خواهد بود . همه باید می گفتیم و نگفتیم و منتظر ماندیم تا شروع کننده یکی دیگر باشد ./

نظرات 1 + ارسال نظر
مرندی دوشنبه 4 مهر 1390 ساعت 19:27

با سلام خدمت آقای ملکی برادر بسیجی و فرهنگی محترم . با توجه به اینکه بنده حقیر شما را در اجرای برنامه های متعدد بعنوان مجری دیدم از حضورتان می خواهم که چرا از خبرنگار شهرستانمان که یک فرد بسیجی ومتعهد می باشد و در این مدت فدا کاریهای زیادی را برای شهرستان کشیده دست روی دست گذاشتید ویک شخص بی کفایت که خودش را خبرنگار معرفی میکند ولی جیره خوار یک موسسه خیریه می باشد به ایشان توهین و اهانت بکند تا آنجکه شناخت دارم شما از نزدیک با خبرنگار محترم آشنائی دارئید و چندین مورد هم شما را بنده در تلویزیون دیدم .
دست روی دست گذاشتن روا نیست انتخابات نزدیک تر که میشود این آقای قاسمی تیرش را به هدف های نا فرجام خود رها می کند .

با سلام با توجه به مشغله کاریم نمدانم موضوع چیست مسلما آقای مصطفایی از بهترینها ست اما توهین به همدیگر آنهم در یک رسانه کار خوبی نمی تواند باشد و دور از انصاف و مردانگی است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد