ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)
ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)

شعری در خصوص اربعین حسینی

به گزارش مشرق، عبدالرحیم سعیدی‌راد از شاعران کشورمان به مناسبت فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان و 72 تن از یاران با وفایش شعر زیبایی سروده است. این شعر به شرح زیر است:


اربعین آیینه‌ای از کربلاست

انتها نه! ابتدای ماجراست


ادامه مطلب ...

چند شعر برای سالروز 9 دی


دیشب ورق زدم صفحات کتاب را


خواندم هزار مرتبه این حرف ناب را


«باشم و یا نباشم اگر در میانتان


دست غریبه ها ندهید انقلاب را»

ادامه مطلب ...

عمل دیروزتان را قبول کنیم یا گفته های امروزتان را؟

علی اکبر لاریجانی در دی ماه 91:انسان جایز الخطاست
 بنده به عنوان یک مسئول وظیفه داشتم فضای کشور را آرام کنم و فضای التهابات موجود را برطرف کنم.
 
 بنده در آن زمان به این جمع بندی و نتیجه رسیدم که با چنین موضعگیری می‌توان آرامش را به کشور بازگرداند البته انسان جایزالخطا است و هرگز نیت آب به آسیاب دشمن ریختن را نداشتم.
 
 البته هر کسی یک نوع برداشتی دارد و می‌تواند حوادث را از نگاه خود برداشت کند.

  بنده در طول مسئولیت خود بیشترین موضع‌گیری‌ها را علیه دوم خرداد انجام دادم و حتی زمانی که در صدا و سیما بودم با تولید برنامه‌هایی چون چراغ و هویت سعی در معرفی چهره این افراد داشتم.
محسن رضایی در دی ماه  91 :
 «بنده جز کسانی بودم که تلاش کردم دو سه نفر از این چهره ها ( خواص) را وادار به ورود به صحنه کنم اما موفق نشدم؛ بنده اگر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بودم و یا رئیس مجلس یا قوه قضائیه بودم و امکان حکومتی می داشتم، همان دو سه هفته اول ماجرا را تمام می کردم.»
دکتر قالیباف در دی ماه 91 :
اگر فتنه گران فائق آیند و دیانت و ولایت و عقلانیت ما را بگیرند، به اهداف خود رسیده‌اند
امروز عده‌ای آنچنان از دفاع مقدس حرف می‌زنند که به جای آنکه میراث‌دار انقلاب باشند، میراث‌خوار انقلاب شده‌اند و امروز عده‌ای میراث‌خوار حماسه 9 دی هستند که در واقع همان جو فروشان گندم نما هستند و امروز مواضعشان نسبت به رهبری دیده می‌شود در حالی که 4 سال قبل این طور نبود.

   اگر کسی داغ‌تر از رهبری حرف بزند به همان میزان شک کنید که سست عنصران به دنبال رهبری نمی‌آیند و امروز این خطر وجود دارد.


بازخوانی بیانات رهبر انقلاب درباره ۹ دی‌

یکی از خصوصیات دیگری که در حادثه‌ی 9 دی هست، که باز آن را کاملاً به حوادث انقلاب نزدیک میکند، مسئله‌ی عاشوراست. یعنی در حوادث اول انقلاب هم محرّم پیش آمد و امام آن نکته‌ی عظیمِ عجیبِ تاریخی را بیان کردند: «ماهی که خون بر شمشیر پیروز است». این حرف کوچکی نیست: پیروزی خون بر شمشیر. ماها عادت کرده‌ایم، این حرفها را هی تکرار می‌کنیم؛ کأنه عمقش گاهی از یادمان میرود. خون بر شمشیر پیروز می‌شود، مظلوم بر ظالم فائق می‌آید، کشته بر کُشنده فائق می‌آید؛ این همان چیزی است که در عاشورا پیش آمد. امام این را در محرّم سال 57 مطرح کردند، در قضیه‌ی 9 دی هم باز پای امام حسین در میان بود، پای عاشورا در میان بود. اگر آن حرکات سخیف و در واقع گریه‌آور از سوی این گروه‌های ایضاً سخیف، در عاشورا پیش نمی‌آمد، این حرکت عظیم و این تحرک عمومی مردم معلوم نبود به این شکل به وجود بیاید. اینجا هم پای عاشورا در میان بود.


ادامه مطلب ...

اهمیت راهبردی سـوریه برای جمهوری اسلامی ایران

  سوریه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نزدیک‌ترین متحد عربی با جمهوری اسلامی ایران بوده است. باوجود نظام‌های سیاسی متفاوت ایران و سوریه و همگرایی نسبی نوع حکومت در سوریه و عراق، نظام سوریه در جنگ تحمیلی رژیم بعثی علیه ایران اسلامی، با جمهوری اسلامی همراهی کرد. روابط حسنه سوریه با جمهوری اسلامی ایران در راه‌اندازی و تقویت جبهه مقاومت، همواره ادامه یافته است. سوریه بعد از انقلاب اسلامی ...


آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها با مشارکت ائتلاف سعودی - ترکیه از همان آغاز که این تحولات آغاز شد، یکی از بهترین راه‌های مهار آن و جلوگیری از تبدیل شدن آن به ابزاری برای بسط قدرت ایران را در این یافتند که کل مسئله را تبدیل به دعوای شیعه - سنی کنند. توطئه منازعه شیعه - سنی تبدیل به ابزاری شد که غربی‌ها تلاش کردند با آن، کل پدیده بیداری اسلامی را قلب ماهیت کنند تا به جای آنکه نوک تیز پیکان حملات نیروهای انقلابی منطقه به سمت آمریکا و غرب باشد، نیروهای آزادشده در اثر انقلاب‌های اسلامی در منطقه صرف عمیق‌تر شدن منازعه شیعه و سنی شود. به همین دلیل است که اکنون در تمام منطقه و از جمله در سوریه می‌توان دید که تلاشی همه‌جانبه و بی‌سابقه برای تبدیل‌کردن هر مسئله‌ای به صحنه دعوای شیعه و سنی وجود دارد تا غرب و رژیم صهیونیستی در قبال آن، مصونیت پیدا کنند.
ادامه مطلب ...

آخرین جمع بندی اندیشکده های آمریکایی در مورد ایران

در گزارش مراکز مطالعاتی آمریکا، بر تحریم اقتصادی برای متوقف کردن ایران و عقب نشینی از توسعه برنامه هسته ای خود، تأکید زیادی شده است. غربیها امیدواری زیادی به میزان اثرگذاری این تحریم ها دارند. نکته واضح این است که اغلب دشمن اقتصاد کشور را شکننده می داند و تمرکز فشار بر آن را راه مناسبی برای مقابله با جمهوری اسلامی تلقی می کند. اندیشکده رند در گزارشی ...

الف) افزایش روند قدرت یابی ایران


ب) ارزیابی برنامه های توقف فعالیتهای هسته ای ایران



ادامه مطلب ...