ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)
ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)

نوحه منسوب به سیدالشهدا (ع) در روز عاشورا

نوحه‌ای منسوب به سیدالشهدا (ع) وجود دارد که گویا حضرت در لحظات آخر عمر شریفشان  
 
این شعر را سروده‌اند. سال‌هاست مداحان و واعظان در جلسات هفتگی خود آن را همخوانی  
 
می‌کنند. این شعر به «شیعتی» معروف است. 
 


 گفته می‌شود که دلیل سلام دادن شیعیان پس از نوشیدن آب، همین شعری است که  

 

حضرت در ظهر عاشورا گفته‌اند. و اما شعر:  



شیعتی مَهْما شَرِبْتُم ماءِ عَذْبٍ فاذکرونی 

 

 (شیعیان من! هنگامی که آب گوارا نوشیدید، مرا یاد کنید.)  


اَوْ سَمِعْتُم بِغَریبٍ اَوْ شَهیدٍ فَانْدُبُونی 

 

 (و یا هنگامی که از غریبی یا شهیدی خبری شنیدید، بر من ندبه کنید.)
فـَاَنا السِّبْطُ الَّذی مِنْ غَیْرِ جُرْمٍ قَتِلُونی  

 

(من، نواده [پیامبر] هستم که مرا بی گناه کشتند.)  


وَ بِجَرد الخَیْلِ بَعْد القَتْلِ عَمْداً سَحِقُونی 

 

 (و پس از آن از روی عمد، مرا پایمال سم اسبان کردند.)
لَیْتَکُم فی یَوْمِ عاشورا جمیعاَ تَنْظُرونی 

 

 (ای کاش، همگی در روز عاشورا بودید و می‌دیدید.)  


کَیْفَ اِسْتَسْقی لِطِفْلی فَاَبوا اَن یّرْحَمُونی 

 

 (که چگونه برای کودک خردسالم، آب خواستم و آنان رحم نکردند.)

حرمت شکنی امویان زمان

 

 

 

              

 

 

                       

 

لعنت خدا بر امویان و موسوی باد

 

یا امام حسین (ع) امروز روز وداع تو با رقیه و خاندان پاکت بود اگر تو بایزید و امویان بیعت  

 

نکردی مطمئن باش ما هم با امویان زمان خود بیعت نخواهیم کرد /...  

 

هرچند امروز پیروان امویان حرمت شکنی کردند آنهم با استفاده از نام و پرچم سبز جدت  

 

پیامبر عظیم الشان .....  اما بدان که آنان و سران امویان این فتنه را نخواهند توانست  

 

به آخر برسانند چون هر روز که می گذرد شناخت مردم از اهداف عالیه تو بیشتر می شود 

 

  و یاران امویان کمتر  ..... اما آقایان  هاشمی و موسوی و خاتمی و کروبی این سران فتنه ها  

 

بدانند هر چند قوه قضائیه در خواب غفلت بسر می برد و با خود دوتا دوتا می کند اما مردم بیدارند 

 

 یا حسین پرچم خونین تو هنوز برافراشته تر از سالهای قبل است و پیروان رویشی تو بیش از  

 

ریزش است تو خود حرمت شکنی این امویان را بر ما ببخش که ایجوری شد و مسلما دیگر  

 

نمی گذاریم تکرار شود البته این سران امویان در تهران جرائت این اعمال را دارند مسلما در 

 

 شهرستانها مردم هم مذهبی هستند و هم بیدارتر از تهرانی ها این امویان بدانند اگر در یکی از 

 

 شهرستانها این اتفاق می افتاد باور کنید مادر های فاسد آنان را در ظهر عاشورا به عزایشان 

 

 می نشاندیم و منتظرل بیدار شدن قوه قضائیه نمی شدیم  

 

و اما موسوی حرمت شکنی یاران تو مبارک به کروبی و خاتمی و حامی پشت سرت هاشمی  

 

نیز تو تبریک بگو ... چون حتی غیرت نداری که بنام جدت حرمت شکنی می کنند و تو در فکر آمدن 

 

 روی پستی در مسجد خدا تو را لعن و نفرین کردیم مردا باد افکار تو ............ 

 

تبت یدی ابی لهب      بریده باد دست امویان  

 

 

در میدان جمهوری اسلامی صورت گرفت؛
سنگ‌پرانی و حمله حامیان موسوی به نمازگزاران ظهر عاشورا

 حامیان موسوی با حمله به یک هیئت عزاداری در میدان جمهوری اسلامی تهران،  

 

به عزاداران حسینی که در حال اقامه نماز ظهر عاشورا بودند،  

 

سنگ پرانی کرده و تعدادی از آنها از جمله امام جماعت را زخمی کردند. 

 

   

 ظهر امروز عده‌ای از حامیان موسوی که با حرمت‌شکنی از روز شهادت سیدوسالار شهیدان و  

 

یاران با وفای ایشان، به خیابان‌ها آمده و برخی اماکن عمومی و تعدادی خودروی عمومی و  

 

شخصی را به آتش کشیدند، با حضور در میدان جمهوری اسلامی و مشاهده برگزاری نماز ظهر 

 

 عاشورا در هیئت رهپویان آل طاها، به عزاداران حسینی حاضر این هیئت هجوم آورده و به  

 

سمت آنها سنگ‌پراکنی کردند.  


این افراد که نمادهای سبزرنگ نیز با خود داشتند، تعدادی از نمازگزاران را نیز مورد ضرب و شتم 

 

 قرار داده و با سنگ‌پراکنی به سوی "حجت‌الاسلام صالحان " امام جماعت این هیئت، وی را  

 

مجروح کردند.
علاوه بر امام جماعت این هیئت، تعداد دیگری از عزاداران حسینی در این هیئت نیز به جهت  

 

سنگ‌پرانی و ضرب و شتم این افراد، مجروح شدند.  

 

   موسوی خدا ترا لعنت کند

 

سئوال در خصوص شب عاشورا

گویند روز تاسوعا حضرت سیدالشهدا( علیه السّلام ) و اصحاب آن بزرگوار محصور بودند، پس چطور حبیب بن مظاهر و مسلم بن عوسجه - سلام اللّه علیهما - در میان نظارت انبوه لشکر به آن حضرت پیوستند؟
و در روایتى از حضرت سکینه - سلام اللّه علیها - نقل شده است که شب عاشورا حضرت حسین ، خطبه اى ایراد فرموده و از شهادت خود و همراهان خبر دادند، عده اى از لشکر آن حضرت با خداحافظى و عده اى بدون تودیع رفتند، این روایت هم با محصور بودن متباین است .
دیگر اینکه اگر همراهان حضرت در رفتن بلامانع بودند، چرا حضرت ، اهل بیت خود را که تقاضاى رفتن به مدینه را داشتند همراه آنان نفرستادند البته رفتن خودحضرت گذشته از آنکه فرار محسوب مى شد سزاوار هم نبود ولى فرستادن اهل بیت چه مانعى داشت در حالى که حضرت کشته شدن خود و یاران خویش را قطعى و اسارت اهل بیت را حتمى مى دانستند.
جواب  :
راجع به کیفیت آمدن جناب حبیب و جناب مسلم ( علیهماالسّلام ) به کربلا در کتب مقاتل ثبت گردیده که آن دو بزرگوار با کمال مشقت از کوفه فرار نموده ، روزها در گودالها پنهان شده و شبها در نهایت سختى حرکت مى کردند و در شب هفتم یا هشتم محرم وارد کربلا شدند.
اما راجع به برگشتن عده اى از همراهان حضرت سیدالشهداء( علیه السّلام ) در شب عاشورا، با محصور بودن آنها منافات ندارد؛ زیرا در صحراى وسیعى که مشتمل بر تپه ها و گودالها بوده ، فرار نمودن عده اى متفرق نه مجتمع آن هم در شب تاریک امرى ممکن است و مى تواند افتان و خیزان فرار کنند و نیز ممکن است جزء لشکر دشمن شده و بعد از آنها جدا شوند.
امااینکه چراحضرت حسین ( علیه السّلام )اهل بیت خود را همراه فراریان نفرستاد،
اولا:
بردن اهل بیت براى مصلحت و ماءموریتى بود که تاریخ و اسارت آنان ، آن مصلحت را بیان نمود.
و ثانیا:
بدیهى است وقتى که فرار مرد به تنهایى مشکل باشد، البته به اتفاق زن و بچه محال خواهد بود و فرار مکشوف خواهد شد.
و نیز گوییم : بر فرض هم که ممکن و میسر مى بود، آن حضرت که صاحب غیرت الهیه است چگونه راضى مى شد که اهل بیت خود را به کسانى بسپارد که اعتمادى به دین آنها نیست و وفا و عهد و فتوت ندارند.
آنهایى که شب عاشورا مولاى ما را ترک کردند، مردمانى بودند دنیاپرست ، سست عهد، ضعیف الایمان یا فاقد الایمان و لذا حضرت سکینه مى فرماید چون پدرم را تنها گذاشته و ده نفر و بیست نفر مى رفتند و باقى نماند مگر هفتاد و یک نفر، مرا گریه گرفت و گفتم :
((اللهم انهم خذلونا فاخذلهم ولا تجعل لهم دعائا مسموعا
وسلط علیهم الفقر و لا ترزقهم شفاعة جدى یوم القیمة )).

فرق بین بخیل و لئیم ، کریم و سخى

:
((بخیل )):
آن است که دارایى خود را فقط به مصرف شخص خود رسانده و به دیگرى نمى دهد.
((لئیم )):
آن است که دارایى خود را نه خود مى خورد ونه به دیگرى مى دهد و لئامت به درجه اى مى رسد که صاحب آن نمى تواند ببیند که دیگرى هم به دیگرى چیزى مى دهد.
در بحارالا نوار مروى است که حضرت امیرالمؤ منین ( علیه السّلام ) به شخصى پنج وسق خرما دادند، کسى آنجا حاضر بود، عرض کرد این مقدار برایش زیاد است ، یک وسق خرما او را کافى است !
حضرت فرمودند خداوند امثال تو را در میان مردم زیاد نکند، من چیزى مى دهم و تو بخل مى کنى ؟
((سخى )):
کسى است که از داراییش بهره مى برد و به دیگران هم مى خوراند و ((کریم ))، خود نمى خورد و بدون توقع عوض ، مى خوراند

چرا باید انسان متواضع باشد؟

 

پاسخ : به دلایل ذیل : 


1- چون انسان از خاک خلق شده است : و اللّه خلقکم من تراب  


2- چون از آب پست خلق شده است : ثم جعل نسله من سُلالة من ماءٍ مهین  


3- انسان ضعیف است : خلق الانسان ضعیفا  

4- انسان محتاج و نیازمند است : یا ایها الناس انتم الفقراء الى الله و الله هو الغنى الحمید  

5- علم و دانش انسان محدود است : و ما اوتیتم من العلم الاّ قلیلا  

6- قدرت انسان در معرض زوال است : هلک عنّى سلطانیه  


7- ثروت انسان کار ساز نیست : ما اغنى عنّى مالیه ما اغنى عنه ماله و ما کسب  

8- عدم توانایى انسان بر جلب منفعت و دفع ضرر:  

      

قل لا املک لنفسى ضرّا و لا نفعا الاّ ما شاء الله   

 

ولایت فقیه

 
س :
مساءله ولایت فقیه که اساس حکومت جمهورى اسلامى ایران است ودراصل 5 قانون اساسى ذکر شده ، حقیقت و دلیل آن را بیان فرمایید؟
ج :
در قرآن مجید، سوره نساء، آیه 59 چنین مى فرماید:
(یا اَیُّهَا الَّذینَ امَنُوا
اَطیعُوااللّهَ وَ اَطیعُوا الرَّسُولَ وَ اُولِى الاَْمْرِ مِنْکُمْ
فَاِنْ تَنازَعْتُمْ فِى شَى ءٍ فَرُدُّوهُ اِلَى اللّهِ وَ الرَّسُولِ
اِنْ کُنْتُمْ تُؤ مِنُونَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الا خِرِ
ذلِکَ خَیْرٌ وَ اَحْسَنُ تَاءویلا).
((اى کسانى که ایمان آورده اید اطاعت کنید خدا را و اطاعت کنید فرستاده خدا و صاحبان امر را و هرگاه در چیزى نزاع کردید آن را به خدا و رسول خدا ارجاع دهید، اگر به خدا و روز جزا ایمان دارید این براى شما بهتر و عاقبت و پایانش نیکوتر است )).
تکرار جمله ((اطیعوا)) دلالت دارد بر اینکه دو نوع اطاعت واجب است ، اطاعت خداوند در قوانین و احکام عبادى ، مانند نماز، روزه ، حج و احکام سیاسى و اجتماعى مانند جهاد و حدود، قصاص و قضا که کلیات آن را در قرآن مجید بیان فرموده و تفصیلش را به رسول اکرم و ائمه معصومین (علیهم السّلام ) واگذار فرموده است ، همانطورى که فرموده :
((و نازل نمودیم قرآن را بر تو تا براى مردمان آشکار سازى آنچه به سوى آنان فرو فرستاده شده است )).  

 ***پس از چهارده قرن که ملت مسلمان ایران گرفتار سلطنت طاغوتها و اختلافات و جنگها و خطهاى انحرافى مکتب بود، در این مقطع زمانى که حاضر شد از ولى فقیه زمان مرجع تقلید شیعیان جهان و رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهورى اسلامى ، آیت اللّه العظمى حضرت امام سید روح اللّه الموسوى الخمینى - دامت برکاته - اطاعت نماید، به برکت رهبریهاى خردمندانه و استقامت و پایمردیهاى حضرتش و اطاعت ملت مسلمان از ایشان ، دست قدرتهاى متجاوز خصوصا آمریکا را قطع فرموده و رژیم منحوس ‍ سلطنتى 2500 ساله را ساقط فرموده و امروز بحمداللّه کشور ما مستقل و آزاد است و هیچ قدرت طاغوتى بر ملت ما تسلط ندارد. 

 

و اینک زمام امور در دست مقتدایی دیگر است 

 

 و اوست که دنیای استکبار را به لرزه در آورده است  

 

 ادمه مطلب را در صفحات وبلاگ ( ولایت فقیه 1 ) بخوانید

آقایان از خواب بیدار شوید ؟؟؟؟؟؟

 

امویان وقتی یک صحنه پیدا می کنند بیدرنگ آز آن به نفع خود استفاده می کنند  

 

ولی حزب الله با کمی تعمل و اما و اگر کار انجام می دهد  

 

البته از مردم قم که دیروز جهت مبارزه با امویان برخواستند تقدیر و تشکر می شود 

 

 ولی عزبزان من این کافی نیست بایستی تا خاموش کردن فتنه آرام و قرار نداشت 

 

 ما ها که بارها و بارها نشان داده ایم  از امویان و عوامل استکبار با شجاعت تر 

 

 هستیم و شهامت مقابله با فقنه را داریم بایستی تا قوه به خواب رفته قضائیه از  

 

خواب نیمروزی خود بیدار نشده کار را تمام کنیم جون احتمالا اقایان دفاع از ولایت  

 

رادر گرو اما و اگر می دانند و حساب می کنند نه آنان این حرف را سه بار گفته اند  

 

نه دو بار گفته اند پس باید سه بار بگویند تا برای ما ثابت شود ..؟.؟؟؟؟؟؟  

  

آقاین محترمی   که همه چیزتان به برکت ولایت و این انقلاب می باشد به خود  

 

بیائید و کار را تمام کنید ملاحظه چه کسی را می کنید پسر نا خلف مطهری یا  

 

رضایی  ترسو و پنهان شده در زیر عبای هاشمی را یا خود هاشمی را که  

 

می ترسید او قهر کند و مثل دخترک و پسرکش به خارج برود آقایان محترم  

 

تعلل دیگر جایز نیست ... امویان همه چیز گفتند و عمل کردند شما هم خودی  

 

نشان دهید مثل جوانان قمی  

   

                       

 

    تعلل تا کی

 

تعزیه

تعزیه، زیباترین نماد سوگواری آئینی 

 سوگواری پیشینه‌ای به درازای تاریخ دارد و اوج این مراسم،  پس از شهادت امام حسین (ع) 

 

 به وقوع پیوست. یکی از زیباترین و ریشه‌دارترین  شکل عزاداری آئینی، «تعزیه» است. 

                   

 انسان به واسطه عواطف و احساساتش، همواره در فراق از دست دادن عزیزانش سوگواری  

 

و عزاداری می‌کند. مضامین این سوگواری‌ها هنگامی که در قالب‌ نواهای محلی و آئین‌های 

 

 سنتی ـ مذهبی همراه می‌شوند، گیرایی و زیبایی خاصی پیدا می‌کنند. "تعزیه " زیباترین و  

 

تأثیرگذارترین نماد عزاداری آئینی است.   

  

تعزیه اما و اگرهایی هم باید داشته باشد در شهر غربت زده بنده در روز عاشورا اکثر هیئت   

های عزاداری که حدود 350 هیئت دارد دست از سینه زنی و مداحی بر می دارند و به تعزیه  

 

خوانی می پردازند البته به قول علما اگر مطالب این تعزیه ها صحیح باشد التماس دعا دارم  

 

تصور کنید در هر خیابان کوچک شهر در این روز 2 تا 3 هیئت عزاداری تعزیه  برگزار می کنند اگر  

 

بخاطر امام باشد التماس دعا دارم ولی  واقعیت امر اینست که مسئولین امر بخاطر جمع آوری 

 

 پول به این کار مشغول می شوند و درصد کمتری از آنها بخاطر ارائه واقعیت عاشورا می پردازند 

 

 جرا که ازساعت 30/9 صبح که تعزیه را شروع می کنند تا ساعت 14 یا 15 طول می کشد ودر 

 

 این فاصله که وقت نماز شده  و موذن اذان گفته و نمازگزاران مشغول نماز شده اند این آقایان  

 

مشغول تعزیع خوانی هستند و بس ....................و از نماز ظهر عاشورا نیز خبری نیست  

 

و اگر کسی بگوید آقاجان وقت نماز تعزیه ات را تعطیل کن فقط بخاطر امام حسین یارو می گوید 

 

 آنم موقع تماشاچیانم پراکنده می شوند و لذت تعزیه از بین می رود و این برای امام حسین  

 

خوب نیست که عزاداران او را معطل کنیم و از عزاداری آنروز عقب بیفتیم ................. 

 

مسئولین امر نیز دستشان درد نکند انقار نه انقار که در این شهر در روز عاشورا 

 

 چه اتفاق می افتد     

سروده‌ای از شاعر اهل تسنن به زبان کردی درباره عاشورا

خبرگزاری فارس: ماموستا شیخ نافع مظهر، معروف به امینی از شاعران کرد اهل سنت سقز  

 

شعری به زبان کردی در مورد عاشورا سروده که شعر و ترجمه فارسی آن تقدیم می‌شود. 

                          

روژی عاشورا ئاسمان و زه‌مین هه‌ر دو به جوته ده‌که‌ن زاری و شین
روز عاشورا آسمان و زمین هر دو با هم گریه و زاری می‌کنند

زه‌مین بی‌قه‌رار به گریه و نالین ئاسمان که‌سه‌ر و عاجز و خه‌مین
زمین بیقرار است و گریه و ناله می‌کند آسمان هم عاجز و کسل و غمگین شده است

دائم داد ئه‌که‌ن به دلی به‌تین له درگای خوای ره‌ب العالمین
مدام با دلی گرم داد می‌زنند از درگاه خداوند رب‌العالمین

ده‌لین خوای گه‌وره خوت ئاگاداری چون پیک هینه‌ر و په‌روه‌ردگاری
می‌گویند ای خدای بزرگ خودت آگاهی داری چون خودت آفریننده و پرورگار هستی

وا حه‌فتاو دو که‌س یارانی دین دار که‌وتونه داوی یه‌زیدی خوین خوار
اینکه 72 نفر از یاران دین‌دار به دام یزید خونخوار افتاده‌اند

هه‌ر یه‌ک به جوری ده‌نالی به زار حسین شهید و عه‌باس بریندار
هر کدام از آنها به گونه‌ای ناله می‌کنند حسین شهید و عباس هم زخمی شده‌اند

زه‌ینه‌ب و ئه‌کبه‌ر به ته‌نیا ماون له ده‌شتی به‌لا چاوه‌ری ئاون
زینب و اکبر تنها مانده‌اند در دشت بلا چشم به راه آب هستند

چاوه‌رین عه‌باس ئاو بینی بویان په‌ر داخی بخون بشکی تینویان
چشم براه عباسند که برای آنها آب بیارد زیاد بخورند تا تشنگی آنها رفع شود

سپایانی په‌ست قه‌ومی به‌د فه‌رمان هه‌مو تیریان خست نیو مالی که‌وان
سپاهیان پست از قومی بدفرمان همه آنها تیر در کمان گذاشتند

که‌مان دارانی یه‌زیدی گومرا تیریان له مالی که‌وان کرد ره‌ها
کمانداران یزید گمراه تیر را از کمان‌های خود رها کردند

دایان له عه‌باس دو بالیان شکاند ئاوی مه‌شکه‌که‌ی عه‌باسیان رژاند
به عباس زدند و دو بال وی را شکستند آب مشک او را بر زمین ریختند

به‌و شکل و شیوه خویان کرده په‌ند به‌د ناون به‌د ناو تا هه‌زار و ئه‌ند
با این شکل و شیوه خود را رسوا کردند بدنام بدنام شدند تا هزار و اندی

سه‌ر شور و ریسوان له‌ هه‌ر دو دونیا نه‌فرینن نه‌فرین بو هه‌تا هه‌تا
سر‌افکنده و رسوا شدند در هر دو دنیا نفرین شده و نفرین شدند برای همیشه  

 

این حسین کیست که همه دیوانه اوست و حتی یک هموطن سنی نیز برای تو شعر  

 

از سوز دل می گوید قربان تو باشم یا حسین